Remia, smaakmaker sinds 1925! Geen Nederlander die de welbekende producten van Remia niet kent. Als toonaangevende leverancier van sauzen en vetten is Remia niet meer weg te denken uit de Nederlandse maatschappij. Digital is inmiddels niet meer weg te denken in Remia's marketingmix.
Campagne
Remia is een echt marketingmerk. Een merk dat veel tijd en moeite investeert in communicatie met de Nederlandse consument. Via social media houden we Remia on top of mind bij het grote publiek en brengen we nieuwe producten en campagnemomenten onder de aandacht. Een combinatie van bereik en interactie. Kortom: ‘beraak’!
We zorgen voor de social strategie, inzet van media en activatiecampagnes.
Video
Video en animatie worden steeds bepalender op social media. Remia vindt het daarom belangrijk om met dit format te werken maar wel relevant te blijven rondom het thema food en te inspireren. We maken maandelijks korte, ‘hapklare’ video’s rondom een eenvoudig recept. Deze staan garant voor een hoge interactie.
Om de barbecuesauzen van Remia onder de aandacht te brengen bedachten we een activatiecampagne. Een online doorvertaling van Remia's Afrojack commercial waarin hij een nummer van Rod Steward remixt.
Om de brede productrange van Remia onder de aandacht te brengen in de zomermaanden bedachten wij een kapstok concept "Summerfood". Geïnspireerd door de populariteit van foodtrucks en authentieke recepten produceerden wij voor de "See-fase" van de campagne een serie online video's. In de think/do fase gebruikten wij retargeting om de specifieke producten onder de aandacht te brengen.
Middels social media behaalt Remia een verhoogde zichtbaarheid voor haar producten en campagnes. Ook worden middels social media de landelijke TV commercials ondersteund. De sampling campagne die we hebben uitgevoerd leverde zeer kosten-efficiënt ruim 15.000 aanvragen op. Voor Remia is social media tevens een van de enige manieren om echt met eindgebruikers in contact te komen en hen om feedback te vragen. Metingen tonen aan dat producten die via social media gepromoot worden beter verkocht worden in het retailkanaal.